Google, bu yıl Ekim ayında, spam e-postalarla mücadele etmek için yeni bir dizi kural tanıtmayı planladığını duyurdu. Bu kurallardan biri, abonelikten daha kolay çıkma imkanı sağlamaktı. Ancak, bu kuralların ne zaman yürürlüğe gireceği konusunda net bir zaman çizelgesi belirsiz kalmıştı. Şimdi ise Google, sessizce bir abonelik iptali butonunu yalnızca iOS kullanıcıları için sunmuş durumda.
Google, iOS kullanıcılarının istenmeyen e-postalardan kolayca kurtulmalarını sağlayacak bir ‘abonelikten çık’ butonunu Gmail uygulamasında sessizce devreye soktu. Bu, kullanıcıların promosyonlar, bültenler, spam ve istenmeyen diğer e-postalardan kurtulmasını kolaylaştıracak oldukça memnuniyet verici bir adım.
Gmail, iOS’ta tek dokunuşla istenmeyen mailleri iptal etme özelliği getirdi
Abonelikten çık butonu, gönderenin adının yanında veya konu satırının sağ tarafında altta yer alıyor (ilk olarak Android Authority tarafından fark edildi). Bu butona dokunulduğunda, kullanıcıya abonelikten çıkıp çıkmak istemediğine dair bir pop-up pencere açılıyor. Onaylamak, Gmail’in kullanıcının hesabından gönderenin e-posta adresine bir e-posta göndermesini sağlıyor. Bu yaklaşım yalnızca tek bir dokunuş gerektiriyor ve kaydırmaya gerek yok.
Yeni abonelikten çık butonu, mevcut yaklaşımlara göre çok daha kullanışlı ve kullanıcılara çok zaman kazandırıyor. Daha önce kullanıcılar, e-posta içeriğinin altına gidip orada yer alan gönderenin abonelikten çıkma butonunu aramak zorundaydılar. Diğer bir yol ise, mesaj penceresinin üst kısmındaki üç nokta menüsüne tıklayıp ‘abonelikten çık’ seçeneğini seçmekti.
Gmail’deki abonelikten çık butonu şu anda sadece iOS’ta mevcut. Kesin bir zaman çizelgesi olmamakla birlikte, bu özelliğin yakında Android cihazlara da gelmesi bekleniyor. Bu yeni yaklaşım, web sürümünde de mevcut ve gönderenin adının yanında yer alıyor, ancak bazı e-postalar kullanıcıyı web sitelerine yönlendirerek abonelikten çıkmalarını gerektiriyor.